Monday, January 9, 2012

Saya seorang pendiam?

Assalamualaikum..


Lama tak berupdate. Saya masih berpraktikal. Seronok pula. Banyak yang saya belajar kat sini. Kawan-kawan praktikal yang lama dah habis, masuk pula kawan baru. Suka.^_^..Alhamdulillah, tapi kan rupa-rupanya saya taklah pendiam sangat seperti yang saya sangka. Eh. Ye, dulu saya ingat saya seorang yang pendiam. Tiba-tiba masuk seorang kawan baru yang lebih pendiam dari saya..Tidak menegur kalau tidak ditegur. Oh. Mungkin tahap pendiam saya tidak sebanyak itu..

Baru saya sedar, saya mungkin pernah menjadi pendiam, tapi saya rupanya dah mengatasi masalah itu tanpa saya sedar. Alhamdulillah. Mungkin masih ada kualiti pendiam itu dalam diri saya, tapi saya rasa,sekarang lebih bertempat. Dan mungkin juga bergantung dengan siapa saya berkomunikasi. Jika dia peramah, maka saya juga menjadi peramah. Jika dia pendiam, mungkin saya akan jadi lebih-lebih pendiam darinya. Atau jika dia ceria, saya mungkin terlebih-lebih ceria. Ah, lupa, masih bergantung pada mood juga..hehe.Hmm, lebih fleksible agaknya. Seperti pembaris yang boleh dilentur, jika terlebih lentur mungkin patah.*Mungkin juga ini tidak berkaitan.


Ada masa ceria, ada masa moody, ada masa happy, ada masa sedih, tu semua pusingan hidup kan? Yang penting bagaimana kita menghadapi semua itu dengan baik. Insya Allah, belajar menangani emosi dengan lebih berkesan.^_^

~Fatin

No comments: