Sunday, August 16, 2009

Ada sesiapa blh bantu saya?

Assalamualaikum..

Ada yg bertanya, kalau nak comment di blog ini, perlukan account dulu ke?Saya pun cubla try test.
betulla, kalau nak post comment utk entry, perlu ada account tertentu. Pilihan yang ada pulak ada yg saya x pernah dgr langsung:

livejournal
wordpress
typePad
AIM
OpenID

Ok cuma wordpress je saya tahu, yg lain x pernah dgr pulak saya. So org yg xde account2 ini tak boleh tinggal comment la ek.Patutla comment2 kosong je(macamla ada sgt org nk comment.hehe)..

Jadi kepada mereka yg lebih mengetahui dari saya, minta tolong ajarkan ye. Saya budak baru belajar, kalau salah tolong tunjukkan.=D

2 comments:

Jackster® said...

bukak Dashboard Blogger - http://blogger.com (login)

1. pergi ke Settings.

2. pergi ke tab Comments.

3. Who Can Comment? Pilih Anyone pastu save settings.

Sekian.

Tg fatin said...

Jackster®, terima kasih banyak2 atas maklumat itu. Jujur, saya jarang sekali ambil tahu tentang setting blog ini. Perlu lebih banyak meng'explore'.=)