Saturday, September 1, 2012

Syawal kali ini

Assalamualaikum..

Banyak sungguh perancangan dalam kepala. Kalau tidak disusun, mau pening dan kelam kabut jadinya. Semoga Allah bimbing saya melakukan segalanya. amiiin.

Baik, selamat hari raya..!^_^ minta maaf agak terlambat, memandangkan sekarang sudah hampir pertengahan syawal. (-.-") hehe, tidak mengapa, masih belum terlambat untuk update raya, kan.

Raya kali ni, tak sempat nak berjalan sangat, banyak komitmen lain. Tak ape, raya tetap meriah. Alhamdulillah, saya happy.^_^

Gambar sekitar rumah terbuka:
Lambat pulak upload gambar ni, takpelah cukuplah yang ni.

Kemudian, setelah menggembirakan hati menyambut syawal ini, kini tibalah masanya saya mengubah haluan hidup saya. Dalam bulan syawal juga ia berlaku. Oh, apakah?

Alhamdulillah dan insyaAllah, saya akan menjadi seorang pelajar kembali. Tetapi dalam situasi dan keadaan yang berbeza. Dengan izinNya, saya bakal melanjutkan pelajaran ke peringkat master. *Cuak. This is quite a turning point in my life.

Offer letter sudah ada, tarikh juga sudah ada. Tunggu masa untuk mendaftarkan diri seterusnya menyibuk dan mencabarkan diri dengan sesuatu yang menakutkan. I will be taking full time research which will cost me a lot of time and effort. Mampukah diri ini? Sungguh membimbangkan.

Namun memandangkan saya sudah ber'istikharah', solat hajat dan memohon bimbingan dari Allah, saya yakin ini yang terbaik untuk kehidupan saya. Secara zahirnya, saya sendiri tidak berapa yakin dengan kemampuan sendiri, tetapi selagi saya tidak berusaha, sampai bila pun saya takkan menjadi mampu, kan. Anyway, I need Allah guidance all the way.

Oh ya, saya bakal menyambung project yang pernah saya ceritakan di blog ini, which is quite a heavy project. But this time, I'm all-alone, teman-teman sekepala belum lagi mahu menyambung master. So I have to struggle for sure , I need to be full-motivated and have enthusiasm in finishing this project. May Allah ease the journey.amiin.

And I'm glad, Allah give me someone to be with me at this point of my life. Alhamdulillah. Thank you Allah. ^_^

Sedih sungguh mahu meninggalkan rumah ini lagi sekali. Baitul Syakirin ku.
Tapi yang paling sedih tentulah meninggalkan beliau ini.*nak nangis
dan juga beliau ini..='(
I told abah I will come back once in two weeks, tapi abah kata, 2 minggu sekali apa, 2 kali seminggu adalah. Well, he knows his daughter so well..^_^. oh my abah.=)

Now, my journey will begin. I hope everything will be fine. InsyaAllah, Allah put me this way, so I believe Allah will guide me as long as I do my best. InsyaAllah. I need your do'a as well, pray for my success ya.=)

~Fatin