Tuesday, August 24, 2010

Entry baru nak update*

Assalamualaikum..

Salam Ramadhan pembaca sekalian..minta maaf terlambat. Tidak tahu ke mana menghilang semangat menulis blog. Kesibukan yg melanda sejak masuk sem baru, buat saya rasa sangat penat. JAdual kelas yang tak 'berapa nak betul', sebab asyik kelas malam buatkan saya sangat penat. Oh ada pengulangan ayat lah. "Buat saya sangat penat"~ cuma nak menegaskan betapa penatnya saya. Tapi pastinya orang lain yang seangkatan dgn saya juga mengalami kepenatan ni, jadi saya tak mahu berlebih2 dlm kepenatan tersebut.Harus ada semangat yg kuat untuk meneruskan hidup di sini.

BAiklah, pertamanya, cupcake saya masih selamat. Maksud saya sejak masuk sem baru sudah ada tempahan di sekitar kl ni. Hehe. Kena marah dgn sepupu sebab org datang uia belajar, saya datang uia buat business cupcake. Ok ape, saya suka. Sebab saya minat dan seronok. Dan ini juga menyumbang kepada kesibukan saya di sini. Ohh, sebab tu lah penat sgt, xde kerja cari kerja. TApi tu cerita awal2 sem hari tu lah, sebelum bermulanya bulan Ramadhan. Sebab saya dah penat sgt dan xde masa utk diri sendiri, sebab itu saya x berani lagi nak tampal iklan promosi cupcake tkt saya yg tak terbuat sebab sibuk sgt..(macamlah ade yg nk order kn.)

Untuk pengetahuan, saya membakar kek di rumah saudara saya Cik Long di BAtu cave, dan saya buat decoration cupcake tu di bilik di asrama (mahallah). JAdi bila roomate saya masuk bilik, bilik saya berbau semerbak kek dan dia kata "sudah jadi bakery bilik aku ni." Hehe, itu cerita waktu saya menjual cupcake sempena MAhallah's Open Day Halimah. Saya sewa satu booth (kongsi dgn haizun), dan jual berapa ye, dalam 40-50 bijik cupcake mcm tu la. Dan alhamdulillah, dlm masa 3 hari tu, terjual habis cupcake saya. =D..Alhamdulillah la, sebab tujuan sebenar saya buat kek adalah kerana meyiapkan tempahan cupcake dari seorang kawan, alang-alang buat kek kan, buatlah banyak terus untuk dijual..Berbaloi jgklah. Seronok saya, lain kali nk buat lagila walaupun penat hanya Tuhan yang tahu. Sempat jugak promosi blog bakery kesayangan yang tak pernah diupdate sejak dtg sini. PAdahal dah banyak koleksi gambar. Semua2nya gara-gara kepenatan + kesibukan yg x henti2. Malu bila ada yang mintak business card, alamak saya tak sempat lagi nk buat lalu hanya tulis alamat blog di atas kertas yg dikoyak dgn jari.burukkan?(-.-")

Ohh, panjangnya cerita cupcake. Tengok, banyak je cerita saya tapi entah kenapa berat sekali tangan nak menaip. Bila buka blog sendiri, rasa malu sendiri sebab blog orang lain penuh dgn cerita2 yg menarik utk dikongsi, saya pulak cerita tu je berbulan2 tak update2.Sayangnya biar blog berhabuk macam tu, update jugaklah hari ni bila ada masa sikit ni..Terharu sgt ada lagi yg sudi jadi follower walaupun lama sgt x update. Terima Kasih semua .=').Andalah pemberi semangat saya.^_^

Oklah, cukuplah dulu update kali ni. Banyak sgt cerita nak ditulis tapi rasa tamak pulak bila nak tulis sekaligus. Bila malas, malas la sgt2, bila rajin pun rajinla sgt2..Apepun, saya doakan yg terbaik untuk semua, minta maaf entry ni tak bermanfaat sangat untuk dikongsi. Untuk menjadikannya bermanfaat baiklah saya nasihatkan diri saya sendiri dan semua orang juga untuk menggunakan masa dengan sebaik2nya dan jagalah kesihatan diri di bulan Ramadhan ini. Sekian.=D

No comments: